Det partiska propagandaorganet SVT vill gärna framhäva att de själva står för sanningen i en värld av fake news

Sunda ord.

Jenny Piper

Intressant ledare i Smålandsposten om det dyra public service-organet SVT som vi alla tvingas betala för oavsett vad vi tycker om eländet. Nu har man tydligen publicerat en kostsam reklamfilm om fake news i syfte att lyfta fram sig själva som sanningssägare.

#skrotapublicservice
___________________________

”Branschtidningen Resumé gör i sitt senaste nummer sitt bästa för att få reda ut hur SVT egentligen har tänkt med sin reklamfilm ”Höna av en fjäder” som ingår i dess reklamkampanj för sig självt. Men marknadschefen Christer Mellstrand levererar så många suddigheter, floskler och syftningsoklarheter att det blir svårt att få grepp om den hala kommunikationstvålen. Den tre minuter långa filmen får tala för sig själv. Vilket är ett problem för SVT.

Filmen visar hur ett busigt klipp om en hönas fjäder vandrar hela den virala ryktesvägen från skratt till en internationell fake news- händelse med en illmarigt leende president Putin och en ”last night…

View original post 397 fler ord

from Varjager’s Weblog https://varjager.wordpress.com/2019/10/09/det-partiska-propagandaorganet-svt-vill-garna-framhava-att-de-sjalva-star-for-sanningen-i-en-varld-av-fake-news/
via kille söker kille gratis dejting bodycontact proviron for sale

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s